UA-108394641-1 Kindertherapie / kindercoaching – Anja Rijkhoff

Kindertherapie / kindercoaching

Zit uw kind niet lekker in zijn vel? Of heeft uw kind ingrijpende gebeurtenissen te verwerken gehad, zoals een scheiding of overlijden? Of wordt uw kind niet goed begrepen, omdat het hooggevoelig is? Of krijgt uw kind het stempel ADHD (niet altijd terecht)?
Door onbegrip van anderen kunnen zij zich schuldig gaan voelen en zich anders gaan voordoen dan zij in werkelijkheid zijn. Spirituele kindertherapie is uitermate geschikt voor kinderen. Ze staan erg open voor nieuwe dingen en willen graag leren. Zo heeft de ervaring geleerd dat kinderen erg goed reageren op Therapeutic Healing en Bachbloesemremedies.
Ik werk graag met kinderen en sta nog steeds 1 dag in de week voor de klas. Daar bemerk ik dat kinderen van deze tijd vooral veel “moeten”. En niet ieder kind kan daar even goed mee omgaan. Op een speelse manier zal ik bij de kern van de klacht komen. Problemen kunnen dan omgezet worden in vaardigheden en dat heet dan oplossingsgericht werken. Uw kind leert vaardigheden en mogelijkheden om op een andere manier om te gaan met moeilijke situaties en gevoelens, waardoor het sterker wordt.

De intake:
de eerste sessie is een kennismaking tussen ouders en mij. Het kind is hier zelf niet bij, waardoor u vrijuit kunt praten over uw kind. In deze intake bespreekt u uw ervaringen met mij over de klacht van uw kind. Het is van belang voor de therapie dat u bereid bent een actieve rol in het veranderingsproces in te nemen. Na dit eerste gesprek volgen de kindtherapeutische sessies.

De sessies:
Als uw kind voor de eerste keer bij mij komt zal ik beginnen met een aurareading. Terwijl uw kind speelt lees ik zijn/haar energieveld. Hieruit haal ik veel informatie. De energie die het kind uitstraalt vertelt heel veel over zijn/haar innerlijke wereld.Ik leer de binnenwereld uw kind heel goed kennen en kan op grond van mijn reading al vaak tot de kern van het probleem komen.Het gaat er vooral om dat ik een goede band opbouw met uw kind en daar is een aurareading een prachtige mogelijkheid voor. Ieder kind laat zich op een geheel eigen wijze zien en dat maakt dat elk kind uniek is. Na de reading doe ik (verder) onderzoek naar de klacht, ik bespreek de wensen van uw kind om tot een oplossingsgerichte manier van aanpak te komen. Afhankelijk van het tempo en de mogelijkheden van uw kind, stel ik een voorlopig plan op. Dit plan geldt als richtlijn voor de komende sessies.Dit plan zal met u besproken worden. We bekijken samen wat hij of zij nodig heeft om weer op een gezonde manier verder te kunnen. De therapie richt zich zowel op de binnenwereld van het kind, als op de buitenwereld: relaties in gezin, familie, school, vriendjes.
Ik werk bij voorkeur zonder de ouders erbij. Zonder de aanwezigheid van ouders stellen kinderen zich vaak op een andere manier open en dat is goed voor het effect van de therapie. Wel bent u van harte welkom om het laatste kwartier van de therapie aanwezig te zijn. In die tijd kan het kind vertellen wat het gedaan en geleerd heeft en krijgt u tips om uw kind zo goed mogelijk te steunen in zijn/haar proces.

De behandelmethoden:
Kinderen geven op hun eigen wijze aan op welke manier ze het beste geholpen kunnen worden. Dit kan verbaal zijn, maar meestal gebeurt dit echter in spelvorm. Daarom wordt er gebruik gemaakt van materiaal, dat aansluit bij de belevingswereld van uw kind: knuffels, auto’s, poppen, spellen, klei, tekenmateriaal, knutselmateriaal en bijenwas.
Ik werk met de volgende technieken bij uw kind:

  • auralezen
  • helende verhaaltjes
  • oplossingsgericht werken
  • familieopstellingen
  • Bachbloesemremedies
  • werken met bijenwas (encaustic art)
  • knuffeltechnieken
  • visualisaties
  • therapeutisch spel
  • regressie
  • Therapeutic Healing

Er wordt na de intake een behandelovereenkomst getekend, door beide partijen, waarin de afspraken en regels staan voor het goede verloop van de therapie.